U periodu između dva svetska rata, kao i u drugim delovima Evrope, u Srbiji se pojavljuje antisemitizam inspirisan rasističkim idejama i fašističkim političkim svetonazorom. Za vreme Drugog svetskog rata, okupacionim vlastima su pomagali Nedićeva Vlada nacionalnog spasa, ljotićevci, žandarmerija i specijalna policija, kao i deo četničkog pokreta, u širenju antisemitske propagande, identifikovanju, hapšenju, privođenju i masovnom uništavanju Jevreja u Srbiji.
U toku poslednjih tridesetak godina, od ratova 1990-ih, antisemitizam je prisutniji u srpskom društvu. Savremeni antisemitizam u Srbiji se javlja u širem kontekstu radikalizacije, netolerancije, ksenofobije i rasizma, koji prati obrazac ispoljavanja netrpeljivosti, često i otvorene mržnje prema različitim manjinskim grupama, “drugim” i drugačijim.
Antisemitska literatura je dostupna u knjižarama u Srbiji. U različitim izdavačkim kućama objavljeno je više stotina antisemitskih naslova, kako novih “radova” srpskih autora tako i reprint izdanja dela srpskih kolaboracionista i dokazanih antisemita iz vremena nacizma.
Pojedini tabloidi povremeno objavljuju antisemitske ili tekstove autora koji se mogu povezati sa antisemitizmom. Neke televizije u Srbiji, čak i neke od onih sa nacionalnom frekvencijom, u svoje programe s vremena na vreme dovode goste koji iznose antisemitske stavove i propagandu, a dešava se i da prenose otvoreno antisemitske priloge proizvadene u drugim zemaljama ili direktno preuzete sa kontraverznih i rasističkih YouTube kanala.
Društvene mreže su i u Srbiji, baš kao i u drugim zemljama, osnovni izvor širenja antisemitske propagande. Na popularnim mrežama, različite grupe i pojedinci s vremena na vreme objavljuju antisemitske sadržaje. Neki od takvih sadržaja su nastali u inostranstvu i prenose se bez prevoda na srpski, neki su prevedeni i prilagođeni, a neki su proizvedeni u Srbiji.
Savremeni antisemitizam među desničarskim organizacijama u Srbiji karakteriše slavljenje i promocija rehabilitacije srpskih fašista i kolaboracionista kakvi su Milan Nedić ili Dimitrije Ljotić. Neke desničarske organizacije koje u današnoj Srbiji predstavljaju značajne nosioce antisemitizma inspiraciju crpe u delu i ličnosti Nikolaja Velimirovića. Među levičarskim organizacijama u Srbiji karakterističan je antisemitizam povezan sa suprotstavljanjem globalizmu, imperijalizmu i kapitalizmu, koje povezuju sa starim antisemitskim mitovima o “svetskoj jevrejskoj moći i zaveri”. Za levičare je karakteristično i maskiranje antijevrejske propagande iza navodne kritike Izraela. U Srbiji postoje i radikalizovane islamističke grupe koje, između ostalih, imaju i antisemitske ciljeve. Sve ove grupe izvode različite akcije koje su neretko obojene antisemitizmom, od demonstracija, preko pisanja grafita, napada na jevrejsku imovinu i institucije, kakav je bio napad na prostorije NVO Haver u decembru 2023, pa čak i do terorizma, kakav je bio slučaj napada na ambasadu Izraela u Beogradu u julu 2024.
Međutim, i obični građani koji ne pripadaju ekstremnim političkim i radikalizovanim grupama učestvuju u širenju i promociji antisemitskih ideja i propagande, nekada svesno, a nekada kao posledica neznanja i neinformisanosti.
Antisemitizam se tipično pojavljivao i širio u našem društvu u trenucima kriza i nesigurnosti. U kontekstu NATO bombardovanja Savezne Republike Jugoslavije, tipično je dovođenje u pitanje “lojalnosti” jevrejske zajednice Srbije koja je optuživana da je saučestvovala u NATO agresiji ili da “nije učinila dovoljno da je spreči” – što je takođe bazirano na mitu o “svetskoj jevrejskoj moći”. Tokom pandemije kovida 19 deo teorija zavere je optuživao Jevreje za kreiranje i širenje zaraze, a posebno je bio na meti antisemitskih uvreda i optužbi dr Predrag Kon.
Fokus na komparativno stradalništvo jevrejskog i srpskog naroda, karakteristično za srpski nacionalistički diskurs o srpskom mučeništvu, neretko se iskazuje kroz iskrivljenje i zloupotrebu istorije za nacionalističku propagandu i širenje straha i mržnje. Iza takvih narativa takođe stoje antisemitiski stereotipi.
U Republici Srbiji ne postoje razvijeni mehanizmi za prijavljivanje antisemitističkih incidenata, za praćenje i monitoring antisemitizma, niti postoji nacionalna strategija ili akcioni plan za suprotstavljanje antisemitizmu, tako da je veoma teško objektivno pratiti stanje antisemitizma u našem društvu.